Wednesday, October 27, 2010

New Relationship


Moto oh moto...

Kau sungguh besar dan gagah...
Walau cc mu cuma 250 namun rupamu bagai bkn begitu...
Ekzos dua mu tampak sungguh stabil dan seimbang...
Tika di highway, tiada apa yg dapat menandingi pecutanmu...
Aku belum cukup berani melepasi 200kmj...
Aku tahu kau mampu pergi jauh...

Namun kau adalah motor tua...
Belasan tahun umurmu adalah bagai org tua umur 60 pada manusia...
Dah nama motor tua, mcm2 penyakit kau ada...
Darah tinggi, kencing manis, sakit jantung, alzemir...
Namun kau tetap gagah meneruskan perjuangan hidup...

Aku tahu kau tidak di jaga sebelum ini...
Melihat kesan di tubuhmu, aku tahu kau selalu di perlekehkan...

Moto, selagi aku di sisimu, akan ku jaga dikau...
Segala tentangmu akan ku pastikan yg terbaik...
Walau mahal dan cekik darah ubat mu itu tetap ku usahakan...
Kerana kau tahu aku sayang dikau...

Moto, kisah hidup kita baru bermula bersama...
Ku harap kesetiaanmu menjagaku jua...
Ku doakan kau akan senantiasa sihat...
Andai kau sakit cepat2 la bgtau aku...
Kau tahu aku sentiasa mahu lihat kau gagah seperti dulu...
Dan kau tahu nyawaku senantiasa ada di dlm tanganmu...

2 comments:

  1. kenape aku tak tahu kau ade ninja?
    bawak aku naek ninja kau cepat!!

    ReplyDelete
  2. hehe... kekasih gelapku ba... harus di rahsiakan... ninja lama jak ba nie... bah, mei cni aku bawa ko rasa angin 180kmj nek moto nie... hehe

    ReplyDelete